Koniec jachtowego sezonu to dla właścicieli odpowiedni moment, aby się zająć zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed nadejściem zimy. Będzie to zarówno dotyczyć kadłuba jachtu, jak też jego wyposażenia, między innymi silnika zaburtowego. Podczas normalnego pływania z takich silników dość rzadko się korzysta, lecz bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy w sytuacjach zagrożenia. Jednak pomimo tego, że nie używa się ich często, to co najmniej raz rok powinny zostać przeglądnięte dokładnie przez mechanika, który się tym zajmuje.
Większość wytwórców zaleca tego typu serwis silnika gazowego raz w roku, lecz są również części, które należy sprawdzać znacznie częściej. Niektóre z serwisowych czynności może zrobić sam właściciel, jeżeli wiedział on będzie jak się za nie zabrać, ale z większością udać się jednak trzeba do jednego z autoryzowanych warsztatów.
Jest to o tyle ważne, że w czasie takiego serwisu wymienione zostaną wszelkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale również i wykonana zostanie dokładna kontrola stanu technicznego. Wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy niebezpieczeństwo jakieś bardziej poważnej usterki, a w wielu przypadkach naprawa silników jachtowych wiązać się może z wysokim kosztem. Dlatego też nie warto zapominać o tym, szczególnie że na zrobienie serwisu będzie kilka długich zimowych miesięcy. Systematycznie sprawdzany sprzęt na pewno się odwdzięczy wydajną i płynną pracą, a także tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy będzie potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+